9 Haziran 2017 Cuma

29 - BULUT EV

Sen küçük sevdiceğim benim
dinler misin hiç akşamları doğanın sesini
o kırılgan sessizliği, o karanlığı

                        ay ışığında çatlak var bu gece
                        karanlık da sevecen biraz
                        ve sen biraz daha güzelsin
                        ben daha isyankar

Diyorum ki,
yıldızların örgüsüne bir düğüm atsak
çözümsüz olsa
utansa aydınlık
çözemese karmaşalığını
gitmese ay
hiç çözülmese düğüm.


Küçük kızım benim
birlikte gitsek yıldızlara
kıskıvrak tutsak ayrılığı
bırakmasak
sonra, balkonunda çay demlesek uçurtmanın
kapkara gece eleğe dönmüş olsa yine
uzatsak boşluğa ayaklarımızı
dursak öylece
minicik taşlar
gelip geçse ayaklarımızın altından
gıdıklansak,  gülsek

Bilmem ister misin ?
ben daha zenginim bu gece
artık milyonlar kadar sevincim
yüzler kadar da üzüntüm var cebimde
attım sıkıntılı kuşkuları
sıcacık ümitler aldım kendime

Bilmem  sevinir misin?
gömdüm gün ışığını yüreğime
içimde sakladığım dünyam
donmasın solmasın çıkmadan yaza diye
ve yıllarca yetecek de ay ışığı
aydınlatacak çiçeklerimi

Sen sevdiceğim, ister misin?
küçücük bir "Bulut Ev "  aldım
şöminesiz köşesinden boyasak geceyi beyazla.


                        9 Nisan 1989 Ankara




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder